játék
Hever egymáson a világ
| 2017.01 |
2016 nyárvégére - koraőszére kis irodalmi önpróba elé állítottam magam. A Facebookon arra kértem ismerőseimet, személyenként küldjenek nekem tartalmilag össze nem tartozó 2-2 szót, és én felhasználásukkal záros határidőn belül írok és publikálok vagy egy haikut, vagy egy aforizmát (legalábbis effélét), illetve egy ezeknél valamivel hosszabb minimál prózát. A játék nevéül József Attila egy versidézetét választottam: Hever
egymáson a világ. Igyekeztem a fogalmilag össze
nem tartozó két szót, akár a halom hasított fa darabjait, összefüggésbe hozni. Tovább
|
játék
A menekülő sakkozók
| 2014.12 |
a) Megver, és abban a pillanatban, ahogy beadta a mattot, kilép a virtuális szobából - fel sem merülhet a visszavágó lehetősége - persze gratulálni sem tudok. b) Veszít, és ahogy bemattolom, azonnal kilép, nem kér visszavágót és nem várja meg, hogy én ajánljam fel. c) Vesztésre áll és ahogy felismeri, nem kerülheti el a vereséget - kilép. Nem feladja a partit, hanem elhagyja. Ezek a főbb variációk mostanában. Tovább
|
játék
50 fordulós asszociációs játék
| 2014.12 |
Októberben lezárult ötven részes játéksorozatom, amelyben főleg irodalmi, filmes, művészeti, történelmi asszociációk alapján kellett egy-egy műcímet kitalálniuk a játokosoknak. A sorozat főblogomban futott, és a versenyzőkből Facebook-csoportot is alakítottam LUDUS néven (ahol most is feladványokkal szórakoztatjuk egymást). A hosszú sorozat eredményhirdetése: Tovább
|
játék
Asszociációs játék
| 2014.06 |
Főblogomban nagyszabású asszociációs játékot indítottam. Előbb volt egy tíz részes bevezető sorozat, aztán elindítottam az 50 feladványból (!) álló sorozatot. Februártól szeptemberig tart majd. És 20 remek könyv kerül az első 10 helyezett birtokába. Maga az asszociációs játék olyan fejtörőkből áll, amelyekben megadott szavakról más szavakra kell asszociálni. Ez így persze még kicsit ködös. Tovább
|
játék
Asszociációs játék - képzettársam
| 2014.03 |
A blogomban feladatsorozat formájában futó játék asszociációkra épül. Lényege: megadott szavak alapján kell következtetni más szavakra, nevekre, fogalmakra – és a lehetséges asszociációkból a megfelelőket kiválasztva kell megtalálni a megfejtést. Az alábbi példák és magyarázatok segítenek a játék megértésében. Tovább
|
|
|