Csereszabatos Genezis
| 2012.02 |
Nincs világnézetem. Világnézésem van.
Szemlélődöm, észlelek, gondolkodom és rögzítek – de amit rögzítettem,
nem hagyom mozdulatlanul. Engedem, hogy alámerüljön, elhomályosuljon
vagy akár szertefoszoljon, ha újabb rögzítendők válnak fontosabbá.
Amelyek aztán találkoznak, ütköznek a korábbiakkal, szétpattannak vagy
egymásba hatolnak. Tovább
|
Egy Göncz Árpád-fotó története
| 2012.02 |
A harmadik Magyar Köztársaság első elnökének kilencvenedik születésnapja alkalmából felidéztem egy több mint 20 évvel ezelőtt Ungváron készült - ma már dokumentumértékű - fénykép történetét. A felvételen éppen kezet fogunk - emlékezetes pillanat. Ő nem volt még hetven, én meg éppen krisztusi korba értem a 33 évemmel. Tovább
|
Egy tiszta pályázat
| 2012.02 |
Nemrégiben nagyszabású meghívásos művészeti pályázatot hirdetett a széles körben egyre ismertebb, nagy tekintélyű Egyek csoport
saját tagjai számára. A jelentkezők igen magas száma lehetővé tette, hogy a
zsűri jeligés pályamunkák beküldését kérje, így biztosítva a résztvevők
teljes esélyegyenlőségét. Tovább
|
Tízévente avantgárd
| 2012.02 |
Kárpátalja
magyar irodalmában tízévente felüti fejét az avantgárd. Mondhatnám úgy
is, hogy cirka évtizedenként felmerül kis literatúránk állóvízéből (a
posvány szótól egyelőre tartózkodnék) egynéhány elszánt, de játékos kis
delfin, és veszettül elkezdik szétfröcskölni a vizet. Minek
következtében a lassúbb járatú őshalak ijedten kapkodnak levegőért. Tovább
|
Az ungvári Archipenko
| 2012.02 |
Performálni szükségszerű. De nem mindegy, hol, mikor és hogyan. Az alábbiakben a hol kerül homloktérbe: három fontos megmozdulásomnak is helyet adott az ungvári Archipenko-terem. 2007-ben A Semmi apoteózisa
címmel összművészeti és tudományos pörformanszot tarthattam itt, az alternatív és underground irányzatok iránt elkötelezettek
impozáns szentélyében. 2011-ben itt
került sor könyvbemutatómra, amely azonban önhibámon kívül sajnos
csúnya botrányba fulladt.
Tovább
|
Cecyl M. Joepardy életrajza
| 2012.02 |
A magyar irodalom számára a Nyugat nemzedéke fedezte fel. Babits esszét írt költészetéről, Kosztolányi verseket,
Karinthy aforizmákat fordított tőle - révükön a bengáli nyelven alkotó költő egy időre a pesti szalonok kedvencévé vált. Később alakja részben feledésbe merül, ám néhány irodalomtörténeti korszakkal később a posztmodern újra felfedezi a maga számára. Tovább
|
|
|